4





Lubię to! 

1. Trzy, dwa, jeden… start! Nieco wieści z krainy komputerów 

1.1. Nauka jazdy. Co można robić w pracowni?

1..2. Od abakusa… Krótko o historii komputera




krótka historia komputera


1.3. Nie tylko procesor. O tym, co w środku komputera i na zewnątrz

1.4. Systemowe operacje i szczotka. O systemach, programach i plikach

2. Malowanie na ekranie. Nie tylko proste rysunki w programie MS Paint (8 h)

2.1. Wiatr w żagle. Zwielokrotnianie obiektów

2.2. W poszukiwaniu nowych lądów. Praca w dwóch oknach

2.3. Ptasie trele. Wklejanie zdjęć i praca z narzędziem Tekst

2.4. Nie tylko pędzlem. Pisanie i ilustrowanie tekstu – zadania projektowe
Trenuj z Robikiem

3. Żeglowanie po oceanie informacji. Bezpieczne korzystanie z internetu (4 h)

3.1. W sieci. Wstęp do internetu
3.2. Nie daj się wciągnąć w sieć. O bezpieczeństwie w internecie


WARTO ZOBACZYĆ
  1. DANE1
  2. DANE2
  3. DANE3
  1. KONTAKTY1
  2. KONTAKTY2
  3. KONTAKTY3
  1. UZALEŻNIENIE1
  2. UZALEŻNIENIE22
  1. PRZYGODA1
  2. CYBERPRZEMOC2
  3. CYBERPRZEMOC3
https://www.youtube.com/watch?v=yaAQ7fdnnpE
3.3. Szukać każdy może. O wyszukiwaniu informacji w internecie i korzystaniu z nich

4. Z kotem za pan brat. Programujemy w Scratchu (6 h)

4.1. Pierwsze koty za płoty. Wprowadzenie do programu Scratch

4.2. Małpie figle. O sterowaniu postacią

4.3. Niech wygra najlepszy. Jak policzyć punkty w programie Scratch?



5. Klawiatura zamiast pióra. Piszemy w programie MS Word (7 h)
5.1. Na skróty. O skrótach klawiszowych w programie MS Word
5.2. Idziemy do kina. Jak poprawnie przygotować notatkę o filmie

5.3. Zapraszamy na przyjęcie. O formatowaniu tekstu



5.4. Kolejno odlicz! Style i numerowanie

5.5. Nasze pasje. Tworzenie albumu – zadania projektowe
Trenuj z Robikiem