5




Lubię to! 

1.Przepisy BHP. Organizacja zajęć z informatyki z wykorzystaniem podręcznika.
             KARTA PRACY



DZIAŁ 1. Klawiatura zamiast pióra. Piszemy w programie MS Word (7 GODZIN)


1.1. Dokumenty bez tajemnic. Powtórzenie wybranych wiadomości o programie MS Word  
                                                                          

1.2. Komórki, do szeregu! Świat tabel   
                                                                                                                                                                               

1.3. Nie tylko tekst. O wstawianiu ilustracji   
                                                                                                                                                                      

1.4 Przyrodnicze wędrówki. Tworzenie atlasu – zadanie projektowe    

                                                                                                                              

DZIAŁ 2. Kocie sztuczki. Więcej funkcji programu Scratch (8 GODZIN)


2.1. Plan to podstawa. O rozwiązywaniu problemów 

                                                                                                                                                          

2.2. W poszukiwaniu skarbu. Jak przejść przez labirynt  
  • KARTA PRACY   
  • PLAN      
  • NOTATKA                                                                                                                               

2.3. Scena niczym kartka. O rysowaniu w programie Scratch       

  • KARTA  PORACY                                                                                                                                       

2.4. Od wielokąta do rozety. Tworzenie bardziej skomplikowanych rysunków    

  • KARTA PRACY                                                                                                                

DZIAŁ 3. Prawie jak w kinie. Ruch i muzyka w programie MS PowerPoint (8 GODZIN)


3.1.Tekst i obraz. Jak stworzyć najprostszą prezentację?     

3.2. Wspomnienia z… Tworzymy album fotograficzny                                                                                                                                                         

3.3.Wprawić świat w ruch. Przejścia i animacje w prezentacji       
                                                                                                                                    

3.4. Nie tylko ilustracje. Dźwięk i wideo w prezentacji                                                                                                                                                        

3.5. Krótka historia. Sterowanie animacją.    


  • PREZENTACJA1 
  • PREZENTACJA2 
  • PREZENTACJA 3                                                                                                                                                                   

DZIAŁ 4. Bieganie po ekranie. Poznajemy program Pivot Animator (8 GODZIN)


4.1. Patyczaki w ruchu. Tworzenie prostych animacji  

  • KARTA PRACY                                                                                                                                                         

4.2. Animacje od kuchni. Tworzenie własnych postaci    

  • KARTA PRACY                                                                                                                                                     

4.3. Podróż z przeszkodami. Przygotowanie filmu przygodowego – zadanie projektowe